Vuosi vaihtui ja jälleen ovat uudet kuviot edessä! Edellisistä terveisistäni ei ole ehtinyt kulua vielä pitkään, mutta niin paljon on jo ehtinyt tapahtua tässä välissä.

Kun vielä viime kerralla kiittelin sitä, miten olemme säästyneet koronalta, unohdin koputtaa puuta. Sitten se nimittäin iski. Pahimmillaan 30 % tuotantomme työntekijöistä oli samaan aikaan karanteenissa tai sairastunut. Tilanteen taltuttamiseksi avasimme aivan ensimmäiseksi keskustelut asiakkaidemme kanssa, jotka paitsi ymmärsivät tilanteen haastavuuden myös tarjosivat konkreettista apuaan sen ratkaisemiseksi. Suunnitelmia muutettiin, aikatauluissa joustettiin – ja yhteistyöllä ja asiakkaidemme tuella hommat lähtivät taas rullaamaan!

Kortensa kekoon kantoivat myös mahtavat työntekijämme, jotka joustivat tiukassa paikassa ja venyivät parhaansa mukaan. Samalla nähtiin toden teolla myös suomalaista sisua ja pohjalaista uhoa. Halusimme näyttää, että tästä tilanteesta selvitään kunnialla, ja niinhän siitä selvittiin. Onnistuimme pitämään toimitusvarmuutemme samoissa, lähes 100 % lukemissa kuin vielä vuoden lopussa.

Valtavan suuri kiitos siis sekä asiakkaillemme että henkilökunnallemme yhteistyöstä, tuesta ja venymisestä! Olemme takaisin normaaleilla raiteilla, ja kuten povasimme, niin tuleva vuosi näyttää jälleen edeltäjäänsä suuremmalta. Komponenttipuutteista huolimatta alalla, meillä ja asiakkaillemme menee nyt lujaa ja tilauskannat ovat hyvällä tolalla.

Joka vuosi olemme panostaneet investointeihin, sillä ne auttavat vievät toimintaamme eteenpäin. Tänäkin vuonna jatkamme samalla linjalla, kun taloon tulevat uusi FMS-hitsaussolu, pesukone tankkien pesemiseen sekä uutta automaatiota maalaamoon. Investoimme nyt siis vahvasti automaatioasteen nostamiseen, jonka avulla haluamme poistaa rutiininomaisia ja ergonomisesti haastavia työtehtäviä ja keskittää työntekijöidemme resurssit tietotyöhön.

Tähän kasvuun liittyen olemme tehneet muutoksia myös myynnin organisoinnissa. Olemme saavuttaneet 20 miljoonan liikevaihdon yrittäjävetoisesti johtoryhmässämme olevien ammattilaisten tuella. Nyt olemmekin pisteessä, jossa eteenpäin meneminen tarkoittaa uusien kykyjen ja uuden osaamisen palkkaamista taloon.

Niinpä keskitän jatkossa lahjakkaasti pirrastamani resurssit Relicompin strategiseen kehittämiseen ja teen tilaa Relicompin uudelle myyntijohtajalle, Petteri Perälälle. Petterin kanssa istuimme useampaan otteeseen alas keskustelemaan yrityksen tulevaisuudesta, ja hänen tuellaan tulemme viemään yritystä uusille kasvun urille.

Upeaa alkanutta vuotta kaikille!

Terveisin
Marko Jyllilä, toimitusjohtaja
Petteri Perälä, myyntijohtaja