Kurikkaan Suomen suurin prässi

Tiedote 7.6.2018

Kurikassa sijaitseva Relicomp Oy on tehnyt yhtiönsä historian suurimman, lähes kolmen miljoonan euron investoinnin. Relicompin toimitiloihin tehdään 1000 neliön laajennus, jonne sijoitetaan Suomen suurin prässi. ”Teemme tinkimätöntä kehitystyötä ohutlevyteknologian tuottavuuden ja laadun parantamiseksi. Olemme myös merkittävä työllistäjä Etelä-Pohjanmaan alueella. Investoinnin myötä tuotantomme tehokkuus paranee entisestään ja voimme työllistää jopa kymmeniä uusia henkilöitä lähitulevaisuudessa.” kertoo Relicomp Oy:n toimitusjohtaja Marko Jyllilä.

Prässin valmistaja on ruotsalainen AP&T. Laite on korkeudeltaan 9,5 m ja prässin vetovoima 1200 tonnia. Relicomp Oy on myös aloittanut viennin Ruotsiin, jonka markkina vaikuttaa yritykselle merkittävältä.

Yrityksen liikevaihto oli 15,5 miljoonaa euroa vuonna 2017. Voimakkaan kasvun ja uuden investoinnin myötä liikevaihdon ennakoidaan kasvavan vuosittain kaksi miljoonaa, jolloin liikevaihto kasvaa 21 miljoonaan vuonna 2020.

Relicomp Oy on vuonna 1992 perustettu suomalainen ohutlevyteknologiaan erikoistunut metalliteollisuusyritys, joka tarjoaa palvelua tuotekehityksestä komponenttien valmistukseen ja järjestelmätoimituksiin. Yritys on perustajan, Reino Kankaan, autotallista liikkeelle lähtenyt perheyhtiö, joka työllistää tänä päivänä jo 135 henkilöä. Yrityksen johdossa on toinen sukupolvi.

Laajennus valmistuu vuoden 2019 ensimmäisen kvartaalin aikana.

Lisätietoja:
Marko Jyllilä